Alt du trenger er flott emballasje for salg og god service

Undersøkelser har vist at emballasjen er en viktig del av kundeopplevelsen. Den hjelper kundene med å ta valget, øker kundetilfredsheten og kan til og med være en viktig del av produktutvalget ditt. Nedis®-produkter er pakket eller forseglet med ulike typer emballasje – egnet for ulike bedrifter og ulike forbrukere.

Sjekk og dobbeltsjekk

Med over 35 års erfaring vet vi hva som er viktig når det gjelder emballasje. Derfor kom designerteamet vårt frem til noen elementer for å skape den perfekte, intuitive emballasjen per målgruppe. Enten du kjøper online, offline, med lengre betenkningstid eller ganske impulsivt, finnes det visse typer informasjon som hjelper forbrukeren med kjøpet.

✓ Flotte produktbilder

Produktene er hjørnesteinen for hver eske, plastpose eller blisterpakning. Flotte produktbilder som virkelig gjengir innholdet i hver pakke, eller et vindu slik at man faktisk kan se hva man får, er utprøvde konsepter. Med livsstilsbilder kan emballasjen vise hvilken livsstil, aktivitet eller hvilket rom produktet er ment for. Dette hjelper forbrukeren med å orientere seg i løpet av sekunder.

✓ Enkle selvvalgsikoner

Elementer innen smart salg er ikonene som er lette å få øye på, og som vi har introdusert for Nedis®, eller som vi liker å kalle dem: selvvalgsikoner. Hver pakke er utformet med et bestemt sett selvforklarende, enkle ikoner som representerer produktfordelene og de viktigste spesifikasjonene, og gjør det mulig for kjøperen å velge riktig på et blunk.

Ikonene har en bestemt oppbygging. Den viktigste spesifikasjonen er enkel å kjenne igjen på størrelsen og fargen. Dette hjelper kunden med å sammenligne to eller tre produkter. Et annet aspekt som hjelper til med å sammenligne, er det oppgitte antallet spesifikasjoner i ikoner. Jo flere ikoner, desto mer eksklusivt er produktet i det aktuelle segmentet.

✓ Tydelige beskrivelser på flere språk

Etter et raskt overblikk er det mulig at forbrukeren ønsker å vite litt mer før vedkommende faktisk kjøper produktet. Tydelig informasjon som er trykt på de aktuelle språkene, kan være det siste som skal til.

✓ QR-kode

Noen ganger kan mer informasjon være nyttig. Med Nedis®-emballasje har kunden informasjonen rett foran seg. Etter skanning av QR-koden kan forbrukeren se mer informasjon og den utvidede elektroniske håndboken. En hurtigstartveiledning er alltid inkludert i emballasjen når det er nødvendig.

Har du noen gang mistet håndboken til produktet ditt? Eller har du noen gang opplevd at en kunde kommer til butikken og spør etter en? Vel, slike situasjoner har vi tenkt på. Via QR-koden eller via www.nedis.com, denne nettsiden, kan du alltid finne den opprinnelige håndboken og ofte stilte spørsmål (FAQ) hvis tilgjengelig.

Fordeler for nettbutikken din

Alt det ovennevnte brukes ikke bare på emballasjen vår, men implementeres også i måtene vi tilbyr produktene digitalt på. På denne måten kan online-kjøperen like enkelt finne det perfekte produktet for dagliglivet. Nettbutikken din kan være like tydelig, eller kanskje enda klarere enn en fysisk butikkhylle.

Ønsker du mer informasjon om smarte emballasjekonsepter og smart salg? Kontakt oss nedenfor.