I Nedis oppnår vi de beste resultatene sammen på grunnlag av våre 9 kjerneverdier. Vi har disse kjerneverdiene i tankene i vårt daglige arbeid for å ta de riktige beslutningene når vi samhandler med kolleger, kunder, leverandører og forretningspartnere.

Balanse mellom arbeid og fritid

Siden 1. januar 2020 gir Nedis ansatte en bedre balanse mellom arbeid og privatliv i sitt daglige arbeid. Siden da har ansatte i Nedis lov til å jobbe deltid (50 % av total ansettelse) hjemmefra. Vennligst se våre selskapsregler for retningslinjene for å arbeide hjemmefra.

Ambassadørprogram

Nedis gir sine ansatte den nødvendige rabatten på sine egne produkter. Du, som ansatt, kan kjøpe de nyeste produktene innen Hjem og Fritid, Smart og Tilkoblet og Egne Merkevarer! Vil du kjøpe en av de nyeste Smart-høyttalerne? Vennligst se våre Selskapsregler for mer informasjon.

PV

Nedis' personalforening («personeelsvereniging»), kort sagt, PV, er en gruppe entusiastiske kolleger som organiserer sosiale aktiviteter hele året for sine medlemmer. Tenk på aktiviteter som en strålende fest, familiedager, Sinterklaas-party og, selvfølgelig, den tradisjonelle vinterlunsjen. Vi organiserer også sportslige aktiviteter av og til. Siden dette er en lokal anledning er dette kun åpent for ansatte i de nederlandske Nedis-enhetene, dessverre.

Innspill fra ansatte oppmuntres på det sterkeste

Vi verdsetter våre ansattes egne innspill høyt, også når det gjelder implementeringen av våre produkter. Mot slutten av 2021 introduserte vi den nye Nedis Ninder-appen der alle Nedis-ansatte kan stemme på nye produktideer. Alle forslag vises deretter i Ninder-appen og kan vurderes av alle i selskapet med en «tommel ned» eller et «hjerte», svært likt en velkjent dating-app. På denne måten oppmuntrer vi våre ansatte til å komme opp med nye ideer og virkelig jobbe med merkevaren vår sammen som et team.

Bærekraftig arbeidsdyktighet og personlig utvikling

Vi har introdusert opplæringsplattformen GoodHabitz | Online-kurs for bedrifter | GoodHabitz Online Training til dere. Dette tilbys via SAM werkt. SAM er et initiativ fra Sustainable Employability Foundation for the Technical Wholesale Trade, der arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjoner samarbeider for å stimulere til bærekraftig arbeidsdyktighet hos faglært personell i den tekniske engroshandelen.

Etiske Retningslinjer


Da Nedis-gruppen har selskaper og salgsaktivitet rundt om i verden, er det viktig for oss å fastsette bindende atferdsstandarder som vi forventer at alle våre ansatte følger, og å gjennomføre hensiktsmessige disiplinære tiltak i tilfelle eventuelle overtredelser. Vi er sikre på at alle våre ansatte og andre personer som jobber for Nedis-gruppen vil følge disse standardene for atferd og de høyeste standardene for etisk atferd. Dersom det oppstår uklare situasjoner i dagligdagse forretningsaktiviteter vil denne atferdskodeksen gi praktisk veileidning. De Etiske Retningslinjene inneholder bindende regler som gjelder for alle ansatte og alle andre som arbeider i et av selskapene i Nedis-gruppen. De er utviklet for å bidra til å håndtere etiske og yrkesmessige utfordringer i arbeidshverdagen. Enhver ansatt kan snakke med sin overordnede eller HR-avdelingen når enn han måtte ha spørsmål eller bekymringer tilknyttet de Etiske Retningslinjene.

 

Gjensidig respekt, ærlighet og integritet


Vi respekterer menneskerettigheter, verdighet, privatliv og hver enkelts personlige rettigheter. Vi arbeider med menn og kvinner av forskjellige opprinnelser, nasjonaliteter, kulturer, religioner og farger, og representerer en kultur av gjensidig respekt og tillit. Vi har en nulltoleranse ovenfor enhver form for diskriminering, ydmykelse, undertrykkelse, trakassering og krenkelser. Spesielt fordømmer vi seksuell trakassering og mobbing. Vi avviser all bruk av barnearbeid og tvangsarbeid. Vi er åpne og ærlige, handler med integritet og tar ansvar for våre handlinger. Vi er pålitelige partnere og gir ikke løfter vi ikke kan holde. Disse prinsippene gjelder både for måten vi samhandler med hverandre innad selskapet og atferden vår i kontakt med eksterne partnere.

 

Retningslinjer for Varsling


Nedis' retningslinjer for varsling er ment å oppmuntre og beskytte ansatte som rapporterer mistenkt eller faktisk atferd på arbeidsplassen som er uetisk, ulovlig eller går mot våre Nedis9-verdier. Dette inkluderer for eksempel regnskaps-, kontroll- eller revisjonssaker, brudd på kundekonfidensialitet eller personvern, tyveri, svindel, bestikkelser eller korrupsjon samt brudd på alle andre lover, forskrifter eller Nedis-retningslinjer.

 

Selskapsregler


Det er viktig at hver ansatt vet hvordan sin organisasjon fungerer og hva selskaps- og sikkerhetsreglene går ut på. Dette gir klarhet og øker forståelsen og dermed samarbeidet med andre kolleger og avdelinger. Det er derfor disse selskapsreglene er utarbeidet. Hver ansatt i Nedis B.V. og TeCo Holding B.V. mottar selskapsreglene når vedkommende begynner i jobben slik at vedkommende er kjent med selskaps- og sikkerhetsreglene. Hver gang «Nedis» eller «arbeidsgiver» er nevnt nedenfor, skal det også vise til TeCo Holding B.V. Hver gang det vises til hankjønnsformen, gjelder dette også for kvinnelige ansatte.